Over het koor

De Amsterdamse Händelvereniging, in 2010 opgericht, bestaat uit ca.35 ervaren zangers en heeft zich van een ‘kamergroot oratoriumkoor’ ontwikkeld tot een veelzijdig kamerkoor, met muzikaal afwisselende concerten waaraan professionele solisten en musici meewerken. Wij zingen twee keer per jaar grotere en kleinere stukken van Händel, zijn tijdgenoten en muzikale erfgenamen in één van de mooie kerken die Amsterdam rijk is. Het koorrepertoire strekt zich uit van de (laat-)renaissance tot en met de 21e eeuw.
Meezingen?
De AHV repeteert op donderdag van 20:00 tot 22:30 uur in de kapel van het Onze-Lieve-Vrouwe Gasthuis (Amsterdam-Oost). De repetities zijn, afhankelijk van het programma, a capella en/of met begeleiding van pianist Bart van Sambeek. Van de zangers wordt verwacht dat zij koorervaring hebben, zelfstandig hun partij kunnen instuderen, noten kunnen lezen en geen bezwaar hebben tegen een stemtest. Er is op dit moment vooral behoefte aan tenoren en bassen.
Heb je zin in een vocale uitdaging? Stuur dan een e-mail naar a.hv@live.nl met informatie over je ervaring als koorzanger.

Wij repeteren wekelijks op donderdagavond van 20:00 tot 22:30 u in de kapel in het OLVG - locatie Oost. Dit ziekenhuis ligt aan het Oosterpark in Amsterdam Oost. De kapel is te bereiken via de hoofdingang van het ziekenhuis: de 'Lichtstraat' doorlopen, dan bij het bord P2 rechts de gang in en verder de bordjes volgen.

André Cruz

Onze dirigent is André Cruz

Bart van Sambeek begeleidt de repetities op de piano.