Wie Zijn We.

De Amsterdamse Händelvereniging, in 2010 opgericht, bestaat uit ca.35 ervaren zangers en heeft zich van een ‘kamergroot oratoriumkoor’ ontwikkeld tot een veelzijdig kamerkoor, met muzikaal afwisselende concerten waaraan professionele solisten en musici meewerken.

amsterdamse
händel
vereniging

Het koor

Wij zingen twee keer per jaar grotere en kleinere stukken van Händel, zijn tijdgenoten en muzikale erfgenamen in één van de mooie kerken die Amsterdam rijk is. Het koorrepertoire strekt zich uit van de (laat-)renaissance tot en met de 21e eeuw.

Meezingen?
De AHV repeteert op donderdag van 19:30 tot 22:00 uur in de kapel van het Onze-Lieve-Vrouwe Gasthuis (Amsterdam-Oost). De repetities zijn, afhankelijk van het programma, a capella en/of met begeleiding van pianist Bart van Sambeek. Van de zangers wordt verwacht dat zij koorervaring hebben, zelfstandig hun partij kunnen instuderen, noten kunnen lezen en geen bezwaar hebben tegen een stemtest. Er is op dit moment vooral behoefte aan tenoren en bassen.
Heb je zin in een vocale uitdaging? Stuur dan een e-mail naar a.hv@live.nl met informatie over je ervaring als koorzanger.

Wij repeteren wekelijks op donderdagavond van 19:30 tot 22:00 uur.

Onze (bege)leiding

Ons bestuur