september 9, 2022

Korenlint Haarlem 2022

Met inze dirigent Andre Cruz, herhalen we een deel van onze succesvolle uitvoering van het bijzondere ’Allegro’ van Händel dat we voor de zomer hebben uitgevoerd. Het werk is nog maar zelden in Nederland uitgevoerd, dus kom luisteren naar dit ‘vrolijke stuk ter vermaak van het Londonse publiek’, zoals Händel het zelf omschreef.

De Amsterdamse Händelvereniging, de naam zegt het al, zet regelmatig muziek van G.F. Handel op het programma waaronder zelden uitgevoerde oratoria zoals Jephta en l’ Allegro, il Pensieroso ed il Moderato. Maar ook klassieke muziek van circa de 17e eeuw tot heden behoort tot het repertoire. Koor en dirigent kenmerken zich door ambitie, humor, gezelligheid en betrokkenheid bij de muziek en bij elkaar.
In het Korenlint zingen wij (lichte) klassieke muziek o.a. uit l’ Allegro, il Pensieroso ed il Moderato van Händel. Wij nodigen u uit samen met ons van deze prachtige en ook vrolijke muziek te genieten.

zaterdag 10 september 2022

14:30 – 14:50 uurNieuwe KerkNieuwe Kerksplein 36